Bezár

Vásárlási feltételek

Általános Szerződési Feltételek 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (http://ledker.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.ledker.hu/vasarlasi-feltetelek és letölthető az alábbi linkről: http://www.ledker.hu/aszf.pdf

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI: 


A szolgáltató neve: LEDKER Kereskedelmi Szolgáltató Kft.
A szolgáltató székhelye: 2314 Halásztelek, Gárdonyi G. u. 60
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@ledker.hu
Cégjegyzékszáma: 13-09-129014
Adószáma: 14777136-2-13
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma: +36 30 644 7048
Adatvédelmi nyilvántartási száma: 03760-0001
A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató adatai:
Total Studio Kft.,Tamás Gergely
1043 Budapest, Kassi utca 11. 4. em. 24.
Telefon: 203139004
info@totalstudio.hu
adatvédelmi tájékoztató: http://www.totalstudio.hu/adatvedelem

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:


2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. A jelen Szabályzat 2014. április hó 23. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes..

2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

3. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE


3.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékek mellett feltüntetett árak nem véglegesek, a változtatás jogát fenntartjuk. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

3.2. Kétféle lehetőség van termékeink megvásárlására. Az egyik, amikor raktáron van az áru, tehát a Vevő azonnal meg tudja vásárolni, és Szolgáltató 3-5 munkanapon belül ki tudja szállítani. A másik, amikor a terméket forgalmazzuk, azonban épp nincs raktáron, ezért meg kell rendelnünk. Amennyiben a Vevő egy ilyen terméket választ ki, és szándékát fejezi ki annak megrendelésére, illetve megvásárlására, akkor telefonon egyeztetünk a Vásárlóval, hogy mikor rendeljük be az adott terméket, és a beérkezése ill. továbbszállítása a Vevő felé mennyi időt vesz igénybe. Természetesen ez a procedúra hosszabb időt, akár 2-5 hetet is igénybe vehet.  

3.3. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

3.4. Amennyiben hibás ár került valamely termékünk mellé, - hiába próbáltunk a lehető leggondosabban eljárni - , és a tévedés teljesen nyilvánvaló; tehát az ár a termék normális árától jelentősen eltér, illetve rendszerhiba miatt 0,- vagy 1,- Ft-os ár került a termék mellé, akkor a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a terméket a hibás áron szállítsa ki, hanem természetesen kiszállítjuk a helyes áron, vagy pedig a vevő elállhat a vásárlástól.  

3.5. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4. RENDELÉS MENETE


4.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba.

4.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt terméket kiválasztja, ha 1 db-ot szeretne kosárba dobja, ha többet, a darabszámot a termék részleteiben tudja beállítani.

4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a fenti, kosarat tartalmazó sorra kattintva.

4.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vissza a találati listához” vagy a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék/termékek darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát tételenként. A mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma, melyről visszajelzés is érkezik.

4.5. Ezután Felhasználó a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattint.

4.6. Felhasználó bejelentkezik, amennyiben már regisztrált vásárló, vagy regisztrálhat, illetve regisztráció nélküli vásárlást is választhat a szükséges adatok megadásával.

4.7. Felhasználó a rendelés elküldéséhez megadja a számlázási, szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

4.7.1. Fizetési módok:

4.7.1.1. Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.

4.7.1.2. Előreutalás: Ebben az esetben Felhasználó előre fizeti ki a megrendelés ellenértékét. Számlaszámra történő utalással a megrendelés visszaigazolását követően megküldött proformaszámla alapján. Az eredeti, hitelesített számlát az áruval együtt küldjük ki a Vevő/Felhasználó részére. (A számla száma IBAN: HUF: HU67 14100402 20427660 70000002)

4.7.1.3. Bemutatótermünkben személyes átvétel készpénz fizetéssel.

4.7.2. Szállítási költség:

Az árak nem tartalmazzák az ÁFÁ-t.

BELFÖLD

1.) Díjszabás belföldi csomagszállításra

 Súlykategória(Ft / csomag )
2 kg-ig  1 210 Ft
3 kg-ig 1 410 Ft
5 kg-ig 1 610 Ft
10 kg-ig 1 810 Ft
15 kg-ig 2 040 Ft
20 kg-ig 2 540 Ft
25 kg-ig 2 770 Ft
30 kg-ig 3 260 Ft
40 kg-ig 4 140 Ft

Utánvét

 Utánvét összegeDíja
20 000 Ft-ig + 690 Ft
50 000 Ft-ig + 860 Ft
100 000 Ft-ig + 960 Ft
150 000 Ft-ig + 1 230 Ft
499 999 Ft-ig a beszedett érték 0,9 %-a

 

2.) Díjszabás belföldi Expressz csomagokra

 Súlykategória(Ft / csomag )
2 kg-ig  1 815 Ft
3 kg-ig 2 115 Ft
5 kg-ig 2 415 Ft
10 kg-ig 2 715 Ft
15 kg-ig 3 060 Ft
20 kg-ig 3 810 Ft
25 kg-ig 4 155 Ft
30 kg-ig 4 890 Ft
40 kg-ig 6 210 Ft

Utánvét

 Utánvét összegeDíja
20 000 Ft-ig + 690 Ft
50 000 Ft-ig + 860 Ft
100 000 Ft-ig + 960 Ft
50 000 Ft-ig + 1 230 Ft
499 999 Ft-ig a beszedett érték 0,9 %-a

átvételi pontra kért csomagok esetén (Webshop és kiskereskedői rendelések):

 RENDELÉS SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG
 5.000 Ft alatt  1.000 Ft
100.000 Ft alatt

a megrendelő fedezi

100.000 Ft felett

 a LedKer vállalja 

 

 

EURÓPA

Árak európai exportcsomagokra 

 Körzet / (Ft / csomag)< 2 kg< 3 kg< 5 kg< 10 kg< 15 kg< 20 kg< 25 kg< 30 kg< 40 kg
Szlovákia 2 435 Ft 2 655 Ft 2 875 Ft 3 095 Ft 3 345 Ft 3 895 Ft 4 150 Ft 4 685 Ft  5 655 Ft
1. Zóna 4 435 Ft 7 335 Ft 8 880 Ft 10 268 Ft 11 195 Ft 12 736 Ft 13 895 Ft 15 055 Ft 18 525 Ft
2. Zóna 5 545 Ft 9 170 Ft 11 095 Ft 12 835 Ft  13 995 Ft 15 920 Ft 17 370 Ft 18 815 Ft 23 157Ft 
3. Zóna 6 650 Ft 11 005 Ft 13 315 Ft 15 397 Ft 16 788 Ft 19 105 Ft 20 842 Ft 22 578 Ft 27 787 Ft
4. Zóna 20 985 Ft 29 700 Ft 31 460 Ft 38 500 Ft 49 000 Ft 58 135 Ft 67 320 Ft 79 915 Ft 100 650 Ft
5. Zóna 20 200 Ft 23 750 Ft 27 300 Ft 36 445 Ft 44 550 Ft 53 760 Ft 60 990 Ft 68 625 Ft 80 680 Ft 



Exportban max. 50 kg-os csomag adható fel. 40 kg felett minden megkezdett kg után + 700 Ft / kg  különdíjat számolunk fel.

 

ZónákOrszágok (munkanap)
Kedvezményes Zóna Szlovákia (1)
1. Zóna Szlovénia, Ausztria, Csehország, Románia (2)
2. Zóna Lengyelország (2), Németország, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Liechtenstein**, Bulgária, Svájc** (3)
3. Zóna  Dánia, San Marino, Vatikán*** (3), Olaszország, Franciaország (3-4), Monaco (4), Nagy-Britannia (4-5), Írország (5)
4. Zóna Litvánia (3), Lettország (4), Észtország, Törökország** (5), Norvégia**, Svédország (4-7), Görögország, Spanyolország, Andorra**, Gibraltár
 5. Zóna**** Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Izland (3), Albánia, Macedónia (4), Feröer-szigetek (8)

 

Utánvét

SKDÍJARODÍJA
50 EUR-ig 1 780 Ft 130 RON-ig 2 000 Ft
90 EUR-ig 2 200 Ft 270 RON-ig 2 400 Ft
220 EUR-ig 2 500 Ft 670 RON-ig 2 800 Ft 
450 EUR-ig 3 000 Ft 1 330 RON-i 3 200 Ft 
700 EUR-ig 3 500 Ft 2 000 RON-ig 3 600 Ft 
2000 EUR-ig 7 200 Ft 5 000 RON-ig 7 200 Ft

 

VILÁGSZERTE

ZónaZóna AZóna BZóna CZóna DZóna EZóna F
             
Alapdíj
1kg
27 500 Ft 32 150 Ft 39 300 Ft 44 880 Ft 50 690 Ft 55 430 Ft
1.1 - 50 kg
minden további kg
+ 2 395 Ft + 2 890 Ft + 4 185 Ft + 4 365 Ft + 4 785 Ft + 5 120 Ft

 

A külföldi rendelések esetén  minden felmerülő költségeket a  címzett fizet (import, export, vámkezelés, egyéb adminisztrációs költségek), illetve előzetes egyeztetés szükséges.

 

4.8. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

4.9. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és a proformaszámlát is tartalmazó visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

4.10. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

4.11. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

4.12. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS


5.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

5.2. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

5.3. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

6. ELÁLLÁS JOGA (2014. június 13-ig)

Magyarországra történő értékesítés esetén:

6.1. A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó három hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

6.2. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

6.3. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan termék esetén, mely Felhasználó személyéhez kötött, Felhasználó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.

6.4. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabály értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a teljes kifizetett összeget a Felhasználó részére.

6.5. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

6.6. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát.

6.7. A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet hatályos állapotban itt érhető el.

6.8. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

EU-s országba való értékesítés esetén, és 2014. június 13-tól Magyarországon is:
6.9. A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

6.10. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

6.11. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

6.12. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

6.13. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

6.14. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.

6.15. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

6.16. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

6.17. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

6.18. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

6.19. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

6.20. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

6.21. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

6.22. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

6.23. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

6.24. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

6.25. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

6.26. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

7. Jótállás, szavatosság

7.1. Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Megrendelő kérésére részletes tájékoztatást ad.

7.2. A vásárlástól számított hat hónapon belül Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így Szolgáltató nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő számára felismerhetőek voltak.

7.3. Szavatossági jog érvényesítésére a Megrendelő a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt jogosult. Ha a Megrendelő az igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év.

7.4. A jótállási ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás ill. szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről.

7.5. A jótállás ill. szavatosság érvényesítéséhez a Megrendelő köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát illetve jótállási jegyet. Jótállási igény esetén a Megrendelő elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás illetve elállás joga. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető jótállási ill. szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felel. A fentieken túlmenően az adott termékhez mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat jótállási, illetve szavatossági feltételeket.

7.6. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

2014. június 13-tól érvényes szabályok:

Kellékszavatosság

7.7. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

7.8. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

7.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

7.10. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

7.11. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

7.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – az 7.7. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

7.13. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

7.14. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

7.15. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

7.16. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

7.17. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

7.18. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles..

7.19. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik..

7.20. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

8. VEGYES RENDELKEZÉSEK 

8.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

8.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

8.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

8.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

9. PANASZKEZELÉS RENDJE

9.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

9.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

9.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja..

10. ADATVÉDELEM

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://www.ledker.hu/adatvedelem



Budapest, 2014. április 23.

Ledker.hu - ÁSZF – 2014.

Minden, amit a led-ekről tudni akartál!

GIRA - eNET - XXI. századi világításvezérlés

A német GIRA cég mára az intelligens épületfelügyeleti technológia egyik legmeghatározóbb cégévé fejlődött,...

Részletek

A színvisszaadási indexről (Ra, CRI)

Minden világítástechnikai terméket (LED fényforrásokat, LED lámpatesteket, LED szalagokat stb...) színvisszaadási tulajdonság...

Részletek

Megtérülés: Ledes raktár- és csarnokvilágítás - 4/4.

Ledes raktár- és csarnokvilágítás - költségmegtérülés számítás táblázatokkal és...

Részletek

Megtérülés: Egyterű irodák, nagyobb termek led megvilágítása - 3/4.

A LED-es világítástechnika egyterű irodákban, osztálytermekben és nagy termekben lényegesen olcsóbb, gazdaságosabb mint a...

Részletek